zaterdag 21 mei 2011

vlinspiratie op pinterest





















Echt mijn nieuwste verslaving: pinterest.com. Ken jij het al? Dan begrijp je vast wat ik bedoel. Zo niet, pas dan op dat je hierna niet uren achter je computer zit!  Dit weekend mijn 'officiële coming-out' met mijn pinterest: hier op mijn blog en bij 101 Woonideeën.
.
Ik heb zelf nu ongeveer 5 maanden mijn Pinterest pagina: pinterest.com/vlinspiratie. Maar we zijn ook voor 101 woonideeën een Pinterest begonnen: pinterest.com/101woonideeen.
.
Wat is Pinterest?
Bij Pinterest moet je je voorstellen dat je een persoonlijke site hebt vol mini prikborden/pinboards. Hierop kun je met één druk op de knop -in je menubalk- je favoriete beelden online bewaren (dit noem je pinnen).
.
Pinterest heeft iets weg van Twitter, maar in plaats van tekst draait het hier om beeld. Je kunt ook de pagina’s van anderen bekijken en daar weer mooie dingen vanaf halen (dit noem je repinnen). Ik zie het als een doos vol knipsels die je wilt bewaren, maar dan digitaal. Het is ideaal! Je vindt op Pinterest veel mooie inspiratieplaatjes. En het handige is dat het niet veel tijd kost om iets te bewaren.
.
Als je geen zin hebt om een eigen pagina te maken, kun je wel de vlinspiratie of 101-pagina of een andere pagina bekijken. Gewoon lekker speuren en absorberen! En dat alles zonder een wachtwoord of iets dergelijks.

Heb jij ook Pinterest? Laat het hier iedereen (via de reacties) weten!

16 opmerkingen:

  1. Hallo Monique, wat leuk dat steeds meer Nederlanders Pinterest ontdekken. Sinds ik het ken is het ook voor mij een nieuwe verslaving geworden. Wat ik er ook fijn aan vind is dat je de bronvermelding ziet bij de afbeeldingen.
    Ik zou er dagen op kunnen speuren!

    Bezoek hier mijn boards:
    http://pinterest.com/studioneeltje/

    Happy pinning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe gaaf is dit?
    Bedankt voor de tip!
    Ik ga meteen kijken hoe het werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hier nog een verslaafde. Wat een goede vinding. Ik heb mijn boards expres beperkt gehouden tot 3, anders blijf ik pinnen...
    x Iris
    http://pinterest.com/irideeen/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinds kort ook mee bezig

    http://pinterest.com/donderdesign/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi cora (studio neeltje), ik heb me 'ziek' gepint van je pinterest. Heel veel leuks bij gevonden, dank je wel! Iris en Patricia ga later ook zeker op jullie pinterest speuren. Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kon het niet laten... Iris wat heb jij je pins prachtig op kleur gesorteerd. Ga je volgen! gr, vli

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Yep, natuurlijk ook nog ff bij jou gekeken patricia. Veel plezier met je nieuwe pinterest. Toch heb ik al wel wat bij je kunnen pinnen, leuk! gr, vli

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor het compliment, leuk om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Monique!

    Wat leuk je vanmiddag te hebben ontmoet als vakgenoot (vakidioot?).
    Ik word helemaal blij van je printerest. Hier ben ik al zo lang naar op zoek! Ik heb mapjes digitaal beeld waarvan ik niet weet hoe ik het ordenen moet... Nu wel: je maakt mijn hele dag weer goed. Wilde je contacten via mail/ twitter oid maar dat lukte niet zo. dus maar op deze manier.

    Vrolijke groet,
    Margreet | www.studiovrolijk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooohh, help, dit is helemaal wat voor mij...Wat een fijne verzameling, Monique!
    Ik doe precies hetzelfde (dat pinnen), maar dan in suffe mapjes op mijn computer thuis en ik deel het met niemand. Zonde en bovendien heel erg onhandig. Ik ben net gisteren met Twitteren begonnen, als ik een beetje uitgekwetterd ben duik ik eens lekker in Pinterest! Dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé Jurianne! Leuk je weer te horen. Hoop dat het jullie goed gaat. Ik herken direct dat met die computermapjes. Wat al weer heel wat ruimte bespaarde in vergelijk met die echte dozen/lades vol knipsels in je huis ;-) Plus dat ik het zo lekker vind dat je je digitale pinterest knipsels ook overal 'online bij de hand hebt' heerlijk.
    Wat een toeval dat je ook net a.d. twitter bent gegaan. Sinds een paar weken doe ik het ook. Maar ik ben alleen (nog?) een lezer. Ik ga je volgen!
    Jurianne, mooi vrije zondag nog, Groetjes weer, monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb het ook net ontdekt. Vreselijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier nog een verslaafde. Je blijft kijken en klikken, ben er zo úren zoet ;) Wij volgen elkaar al, maar voor anderen: http://pinterest.com/worldlytreasury/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé nathalie, wat grappig. Heb al eerder eens wat bij je gepint. Ik ga je volgen. gr, vli

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik volgde je al op pinterest, maar heb net je blog ontdekt en die is ook heeeeeel fijn!!!!! Heb je meteen toegevoegd aan google reader!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk om te horen! veel plezier & inspiratie met dit blog. hartelijke groet, vli

    BeantwoordenVerwijderen